/*-------- Begin Drop Down Menu -------*/ #menubar { background: #8E8E8E; width: 840px; color: #FFF; margin: 0px; padding: 0; position: relative; border-top:1px solid #B2FFFF; height:35px; } #menus { margin: 0; padding: 0; } #menus ul { float: left; list-style: none; margin: 0; padding: 0; } #menus li { list-style: none; margin: 0; padding: 0; border-left:1px solid #1A6680; border-right:1px solid #1A6680; height:35px; } #menus li a, #menus li a:link, #menus li a:visited { color: #FFF; display: block; font:normal 12px Arial, Tahoma, Helvetica, FreeSans, sans-serif; margin: 0; padding: 9px 12px 10px 12px; text-decoration: none; } #menus li a:hover, #menus li a:active { background: #130000; /* Menu hover */ color: #FFF; display: block; text-decoration: none; margin: 0; padding: 9px 12px 10px 12px; } #menus li { float: left; padding: 0; } #menus li ul { z-index: 9999; position: absolute; left: -999em; height: auto; width: 160px; margin: 0; padding: 0; } #menus li ul a { width: 140px; } #menus li ul ul { margin: -25px 0 0 160px; } #menus li:hover ul ul, #menus li:hover ul ul ul, #menus li.sfhover ul ul, #menus li.sfhover ul ul ul { left: -999em; } #menus li:hover ul, #menus li li:hover ul, #menus li li li:hover ul, #menus li.sfhover ul, #menus li li.sfhover ul, #menus li li li.sfhover ul { left: auto; } #menus li:hover, #menus li.sfhover { position: static; } #menus li li a, #menus li li a:link, #menus li li a:visited { background: #B3B3B3; /* drop down background color */ width: 120px; color: #FFF; display: block; font:normal 12px Arial, Tahoma, Helvetica, FreeSans, sans-serif; margin: 0; padding: 9px 12px 10px 12px; text-decoration: none; z-index:9999; border-bottom:1px solid #1A6680; } #menus li li a:hover, #menusli li a:active { background: #130000; /* Drop down hover */ color: #FFF; display: block; margin: 0; padding: 9px 12px 10px 12px; text-decoration: none; } /*-------- End Drop Down Menu -------*/

Monday, August 31, 2009

The bestest steamboat, ribs and ramen..

This is another very late entry.. Terdetik nak post this while i was browsing my picas folder. And again..about foodies..Jgn bosan yer kenkawan. Kadang2 aku rasa blog aku ni dah jd mcm blog jalan2 cari makan..haha..apa2 je lah kan..So, this time mkn2 time aku KL ari 2..Mcm aku pernah ckp, rugi g KL klu x jelajah restoran..Rugi!Rugi!...So, aku sempat la menyentap 3 tempat mkn yg mmg menjadi feberet aku..Kira berbayar la apa yg aku duk mengidam selama ni..We go one by one k...

1. Johnny Steamboat


Speaking about steamboat, Johnny steamboat mmg feberet aku.. To me, this steamboat mmg wallahhh..Best bangat..Sehingga menjilat pinggan (over kan)..Ok2..just untuk menunjukkan betapa sedapnyer Johnny steamboat ni je..x kan la aku nak jilat pinggan tgh2 restoran 2 kan..buang tabiat la plak.. Maybe sbb restoran ni guna fresh seafood, bukan dr jenis frozen type punya..That why sedap.. Klu restoran lain byk frozen punya kan..kan..kan..


Sesi menghumban isi ikan, udang, tofu, isi ayam dan byk lagi...


Sedang membuak-buak..Wallahhh..



Sudah masak rasanya...nampak x udang yg berketul2 tu??



Johnny sauce...mmg tiada tandingan (bg aku la).. The main reason yg mmbuatkan stemboat ni sedap because of this sauce..The taste is lengkap..masam, manis..all in one..Lps mkn kenyang x hengat donia...



2. Tony Roma's

This is another kepuasan tahap maksimum..Apa yg diidam-idamkan telah tercapai. Mmg berbaloi. Mmg triple kenyang. Mmg x hengat donia.hehe

Kali ni aku pergi ngan Ja and Nini. Selalunyer klu ke Tony Roma's aku hanya mkn steak dia je.. Tp di sbbkan ramai sgt yg posting dlm blog ckp Romas Rack sedap giler, aku pun apa lg..Kali ni aku plak yang mau merasai kesedapan itu. Adakah benar atau tidak...


Roma's Rack

Dan betul lah apa yg org ckp..MMG SEDAP GILER TAHAP DEWA..haha..X tahu nak describe taste dia cam ne. Cukup lah klu aku kata, the juiciness and the tenderness is there. Lengkap!! 1st bite saja dah bisa buat aku jatuh cinta. Alhamdulillah kenyang yg amat amat amat...x terkata..nampak je dlm pic ni cam kecik. Tp portion dia besar gedabak. Dua org mkn pun boleh. Nasib baik aku mintak 3 ketul je..Klu aku order yg 5 ketul mau nyer xleh jalan lps tu..



Ambik gambar dulu. Nampak x brocolli yg segar bugar itu..rangupp..



Ja mkn ni..Lupa nama dia apa..Something with pasta and shrimp..Dan seperti namanya..selak je ada udang..selak sket udang..mmg berbaloi lah..penuh dgn udang



Yg ni Nini punya..Ya ampun..Besar gedabak ayam ni..Time serve terkejut beruk aku tgk size ayam ni..x caya??




See..size ayam ni hampir menyamai size muka tuan punya ayam ni..serius x tipu..hehe..Dan the taste mmg betul2 rasa ayam..U kno what i mean kan...



Baik sungguh waiter kali ni. Sejak awal kami masuk x lekang dgn senyuman..manis sungguh..dan offered me to take the pic..tq..tq

Kesimpulan klu pegi ke Tony Roma's: Bila mkn daging, kita akan rasa betapa dagingnyer daging 2, bila mkn ayam, akan terasa betul2 ayam..udang pun cam 2..hahah..melampau kan ayat kesimpulan ni..


3. Yo Sushi

We go to the east plak.. Japannese dishes..Yo Sushi..Pegi ke sini dgn my buddy, Sue..Sambil shopping, sambil melantak..I mmg big fan makanan Jepun ni tp i bukan big fan of suhie yer..hehe..Makanan lain ok..ramen ke, mee soba ke, tempura etc2..This time i had:

Chiken ramen as a main course..Sedappp..


Miso soup..Im not so into this kind of soup..dah byk kali try kedai lain2 x leh telan gak..Xkena ngan tekak aku kot. Tp ramai yg suka kan??


Presentation..saja je..hehe


Also had this..apa ntah nama dia. mushroom something


Ni aksi je lebih ni..hehe..

Dan byk lah lagi side order yg we all capai dr table pusing2 tu (apa kita panggil ek?)Tp i mls nak ambik gambar..mkn lebih penting..hehe..Dan suprisingly 2 org mkn just RM 50 something je..Klu dekat Sushi King mesti lebih ni..kan? ke aku jer yg kebelakang??


OK...thats all..tu je..3 kedai yg sempat aku redah..Tp kan....at last but not least, tekak aku ni sempat jugak menelan tom yam feberet..Just kedai biasa2 je area bangi tempat aku blajar dulu..Bila teringat tom yam ni, mmg bisa meleleh air liur..Mmg cowww...Pedas dan masam mmg kegilaan aku..Tom itu x lain x bukan:





BBB Tom yam..Student UKM mesti tau kan??..Puas hati beb mkn tom yam ni..Sentap..




OK..ok..dah2..cukup..stkt ni je jalan2 cari mkn aku time pegi KL ari 2...dah..p sambung buat keje..hehe








3 comments:

  1. wah sedapnyer...terliur ni...maner nk cari kt teganu ni..huhu..

    ReplyDelete
  2. KAK JUE... KLU TERLIUR SILA TERBANG KE KL..HEHE

    ReplyDelete
  3. wooohhh...sempat makan BBB..JELES!!!!!

    muke ku tembam disitu....mencikkkk!!!

    ReplyDelete