/*-------- Begin Drop Down Menu -------*/ #menubar { background: #8E8E8E; width: 840px; color: #FFF; margin: 0px; padding: 0; position: relative; border-top:1px solid #B2FFFF; height:35px; } #menus { margin: 0; padding: 0; } #menus ul { float: left; list-style: none; margin: 0; padding: 0; } #menus li { list-style: none; margin: 0; padding: 0; border-left:1px solid #1A6680; border-right:1px solid #1A6680; height:35px; } #menus li a, #menus li a:link, #menus li a:visited { color: #FFF; display: block; font:normal 12px Arial, Tahoma, Helvetica, FreeSans, sans-serif; margin: 0; padding: 9px 12px 10px 12px; text-decoration: none; } #menus li a:hover, #menus li a:active { background: #130000; /* Menu hover */ color: #FFF; display: block; text-decoration: none; margin: 0; padding: 9px 12px 10px 12px; } #menus li { float: left; padding: 0; } #menus li ul { z-index: 9999; position: absolute; left: -999em; height: auto; width: 160px; margin: 0; padding: 0; } #menus li ul a { width: 140px; } #menus li ul ul { margin: -25px 0 0 160px; } #menus li:hover ul ul, #menus li:hover ul ul ul, #menus li.sfhover ul ul, #menus li.sfhover ul ul ul { left: -999em; } #menus li:hover ul, #menus li li:hover ul, #menus li li li:hover ul, #menus li.sfhover ul, #menus li li.sfhover ul, #menus li li li.sfhover ul { left: auto; } #menus li:hover, #menus li.sfhover { position: static; } #menus li li a, #menus li li a:link, #menus li li a:visited { background: #B3B3B3; /* drop down background color */ width: 120px; color: #FFF; display: block; font:normal 12px Arial, Tahoma, Helvetica, FreeSans, sans-serif; margin: 0; padding: 9px 12px 10px 12px; text-decoration: none; z-index:9999; border-bottom:1px solid #1A6680; } #menus li li a:hover, #menusli li a:active { background: #130000; /* Drop down hover */ color: #FFF; display: block; margin: 0; padding: 9px 12px 10px 12px; text-decoration: none; } /*-------- End Drop Down Menu -------*/

Friday, May 28, 2010

I think I just see things differently....





Mcm mana nak cerita ek. Meh aku straightforward je la. X perlu intro, xperlu mukadimah..Aku straight bg contoh. Contohnya...
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

Apa kes gambar Siti Nurhalijah menyemak kat blog aku ni???...Ok2 ada reason dia. Kembali kepada contoh. Contohnya (jgn marah yer, ulang byk kali..)


Contoh ni berdasarkan apa yg aku lalui yer...


Situasi:
Siti nurhalijah beli brg mahal2, beli beg LV..Beli pulak yg puluhan ribu..dah tuh bg free2 pulak kat Kris Dayanti.



Then tetiba akan ada mulut yg berbunyi (surrounding me):


"Bodohnyer Siti ni...Ada duit x nak buat amal..Kan bagus duit 2 disedekahkan kat anak2 yatim ke? Buat keje kebajikan ke? (kawan2 aku biasa ckp mcm ni..no offence ya!)


Apabila mendengar statement mcm ni, serentak dgn itu, otak aku akan berkata:


"Mcm mana korang tau, dia x buat amal?, Mcm mana korang tau dia x menderma? Mcm mana korang tahu dia x bg duit kat anak2 yatim? Korang tau semua ke kerja2 yg dia buat. Ko PA dia ke? And most importantly...................................Kenapa korang sibuk2 sgt nak kondem brg2 yg dia beli..... duit dia, lantak dia la nak beli apa pun."



Yer! Aku pun x tahu dia buat amal ke x. Tp aku x kisah atau peduli dia nak beli apa pun...sbb bukan dia mintak duit ngan aku pun. Kan?



Itu lah yg aku pelik setiap kali statement di atas terpacul dr mulut kwn2 aku. (certain2 je ok). Aku cuma melihat situasi di atas dr sudut berbeza. Apa yg aku nak highlight kat sini bukan Siti Nurhalijah (dia xde makna buat hidup aku, minat pun x, benci pun x). Cuba transferkan situasi td with our surrounding... Bila someone beli something expensive sket, mula la mulut 2 kata mcm2...rugi la, x beringat la, baik menyimpan la..buat amal lg bagus la..mcm2.. Tp bg aku, lantak depa, dia x mintak satu sen pun ngan aku..



Aku buat entry ni bukannya nak warning sapa2. Almaklumlah, aku kan tgh berbisnes skrg ni. Ada rezeki lebih x mustahil aku akan aim expensive items jugak kan. One day InsyaAllah.. Tp itu bukan matlamat utama aku buat entry ni. BUKAN. Tiada kene mengena dgn bisnes. Cuma benda ni dah lama bersarang dlm kepada aku. Sejak dulu2 lagi. Pemahaman aku berbeza tentang bab ni. Aku yakin, diluar sana pun masih ramai bersetuju ngan aku..Ke x?


Itu shj untuk hari ini... Omelan hari Jumaat. Have a nice friday ya!!!





Sesungguhnya aku terpaksa bg contoh Siti Nurhalijah sbb semua org kenal dia. Aku x minat dia okeyyyy...Kalau aku bg contoh Makcik Peah kat kampung aku beli LV...ada korang kenal? X sesuai nak dijadikan contoh..

Satu lg... Aku percaya rezeki seseorang akan mencurah2 bila kita menderma... (kenapa tiba2 bg statment ni? pikir2kan)




1 comment:

  1. Agree!!!!
    sher nanti kita punya plan nak cuti2 oversea berdua-duan tu on tau

    buat biz betul2 and shoppign designer stuffs

    hihih

    one day babeyh..one fine day...

    ReplyDelete