/*-------- Begin Drop Down Menu -------*/ #menubar { background: #8E8E8E; width: 840px; color: #FFF; margin: 0px; padding: 0; position: relative; border-top:1px solid #B2FFFF; height:35px; } #menus { margin: 0; padding: 0; } #menus ul { float: left; list-style: none; margin: 0; padding: 0; } #menus li { list-style: none; margin: 0; padding: 0; border-left:1px solid #1A6680; border-right:1px solid #1A6680; height:35px; } #menus li a, #menus li a:link, #menus li a:visited { color: #FFF; display: block; font:normal 12px Arial, Tahoma, Helvetica, FreeSans, sans-serif; margin: 0; padding: 9px 12px 10px 12px; text-decoration: none; } #menus li a:hover, #menus li a:active { background: #130000; /* Menu hover */ color: #FFF; display: block; text-decoration: none; margin: 0; padding: 9px 12px 10px 12px; } #menus li { float: left; padding: 0; } #menus li ul { z-index: 9999; position: absolute; left: -999em; height: auto; width: 160px; margin: 0; padding: 0; } #menus li ul a { width: 140px; } #menus li ul ul { margin: -25px 0 0 160px; } #menus li:hover ul ul, #menus li:hover ul ul ul, #menus li.sfhover ul ul, #menus li.sfhover ul ul ul { left: -999em; } #menus li:hover ul, #menus li li:hover ul, #menus li li li:hover ul, #menus li.sfhover ul, #menus li li.sfhover ul, #menus li li li.sfhover ul { left: auto; } #menus li:hover, #menus li.sfhover { position: static; } #menus li li a, #menus li li a:link, #menus li li a:visited { background: #B3B3B3; /* drop down background color */ width: 120px; color: #FFF; display: block; font:normal 12px Arial, Tahoma, Helvetica, FreeSans, sans-serif; margin: 0; padding: 9px 12px 10px 12px; text-decoration: none; z-index:9999; border-bottom:1px solid #1A6680; } #menus li li a:hover, #menusli li a:active { background: #130000; /* Drop down hover */ color: #FFF; display: block; margin: 0; padding: 9px 12px 10px 12px; text-decoration: none; } /*-------- End Drop Down Menu -------*/

Saturday, April 9, 2011

Update sket about hl (herbalife)



Salam all.. apa habaq?? Kesian aku tgk blog ni berhabuk. So, mai aku update sket pasal herbalife or shortform nyer hl.


Ok,sblm 2 cuci mata dulu sket ngan dua keping pics dibawah. Nampak perbezaannya?Klu x nampak sila pegi buat spec power 1000.


Mau x beza. Yg belah kiri tuh zaman gelap aku. Betul2 gelap gelita. Dgn berat tiba2 mencanak 70kg dan jerawat bermaharajalela (kat pic ni x nampak. Nanti esok lusa aku upload pic time muka aku ada masalah kronik jerawat-if rajin la). Masa ni tahun 2007/2008 kot. Time aku buat master kat UKM. Mmg betul2 zaman gelap. Tp yg syoknyer, aku perasan aku cantik time ni. Boleh x? Hahaha.. Ok, maksud aku, aku x sedar pun time ni aku gemuk. Aku tahu yg berat aku 70kg that time, tp aku still feeling aku tetap vouge. Dlm kepala aku, aku just chubby2 sket je. Xde hal punya lah. Bila otak still setting 'xde hal punya lah' dan perasan vouge plak tuh, so aku masih nak ber-dressing x kene tempat. Pendek kata mcm 'harramm' punya atau lebih sesuai, dress up x sedar diri. Like pakai baju mcm balut nangka. Haru sungguh aku time tu. Nape lah aku mcm tuh. Betul, aku x rasa aku gemuk wpun sah2 BMI ckp aku overweight. Bg aku BMI x leh digunapakai. Gilo ke apo?


Ada lah jugak kwn2 aku tegur aku dah makin berisi sket. Tp otak aku ni xpandai terima bahasa2 kiasan ni. Aku jenis reti terima bila org sound direct je (maybe sbb aku pun jenis suka sound direct je org lain..hehe). Bila org ckp 'berisi sket' je, so otak aku terima as berisi sket je la. Dah kata sket. sket je la. Kan?


Dalam pada tuh, ada la jugak aku buat routine senaman like main badminton mlm2. Konon nak kekal vouge. If dpt buang berisi sket tuh lg untung. Makin vouge la aku. Konon!. Tp berat still x jejas. Kekal je angka 70. Xde hal lah. Bg aku, anytime je aku blh cut weight aku ni. Lg skali,konon!





Sampailah ada satu tahap tuh, aku balik kampung sempena cuti sem. Balik kampung betul2 menginsafkan aku. Mana xnyer mana2 mata yg terpandang aku mesti akan disertai dgn muka terkejut beruk mcm nampak badak sumbu kot. Terus aku dilemparkan dgn kata2 maha dasyat lg maha hebat x terkata seakan membuatkan aku nak rebah terduduk ke bumi sambil berkata2 dlm hati..."Gemuk sgt ke aku?"



Giler ah.. If kwn2 kat kg jumpa je aku, terus berlumba2 soalan like;


"Woih sherrr, ko ke ni? giler gemuk ah ko skrg. Ko terlampau senang hati ke?"

"Woih awat ko berisi giler skrg? Ko telan apa?"

"Biar betul ni ko sher.. hampir x perasan aku..Badan ko x hengat skrg ek. Bukan stakat badan, jari2 ko pun turut x hengat skrg ni"


Klu korang la kan, if terima statement2 cam ni. Ko insaf x? Mulut kwn2 aku mmg x mkn saman. 


Aku x terasa hati pun ngan kata2 kawan aku tuh. Malah aku suka. Suka sbb menyedarkan aku dr lamunan. Kan aku dah mention, aku suka org ckp terus terang or sound direct je ke aku. Baru otak aku paham. Thanks to them kerana menyedarkan aku. 


Dan bemula dr detik dan saat itu..aku nekad! Nekad tuk slimkan badan. Semangat jitu tiba2 muncul dlm diri. X kira apa jd aku wajib turun kan berat badan. Dan serentak dgn itu, aku diperkenalkan dgn herbalife. Syukur aku dipertemukan dgn product ni sbb really2  helps me to reduce weight dgn cara sihat. Syukur sgt2..


So gambar atas belah kanan tuh aku skrg. Ok, tipu..Tu gambar tahun lepas time raya. Tp sama je lah, berat aku still maintain 55kg eventho dah lama let go hl. Sbrnrya aku nak highlight sumthing kat entry ni. About ada org ckp bila kita consume hl dan berhenti, berat kita akan naik balik dgn lebih horror. Huh. Mana ada. Nih aku ni, dah lama x consume hl, berat aku maintain je. X naik2 pun. Syukor alhamdulillah..X betul semua statements tuh. Semua tuh bergantung atas diri kita. If gud eating habit, exercise routine, mana nak naik balik. Apa daaa...


Ok stop here. Got work to do. If ada yg nak order hl, can inbox me at

sheriffa.fahima@gmail.com

or YM if ada nak tanya apa2 or x puas hati at:

suzatija82@yahoo.com



sekian..daaaaaaaaaaaa








5 comments:

  1. iyer... gue berjaya mengorder satu set.. ( bukan berjaya reduce weight yer.. baru order ) hehehe

    ReplyDelete
  2. kuluih..kuluih..tp tak pernh tgok k.sher masa zaman gelap nun..

    ReplyDelete
  3. Mekda: Syabas...Wpun baru berjaya mengorder, tp satu starting yg baik..buat betul2 yer...taat..biar berbaloi...Nak slim kene ada semangat yg kuat..menuntut kesabaran..

    Sya:Sbb ko bukan slalu berkepit ngan akak..Dah jumpa balik ni zaman dah kuluih.. Org yg slalu berkepit ngan akak tau la cam ne.. Even zai ngan mala pun x sedar.. Sbb time wat master, bukan kuar pun ngan diorang. Yg pasti Kak sue tahu...hahaha..nasib ada gmbar bukti..ramai x caya akak pernah gemuk..hehe

    ReplyDelete
  4. salam..

    boleh cuba juga ni..:)

    ReplyDelete
  5. Sekamar rindu: wsalam..boleh aje..:D Nak order ym lah sy yer... suzatija82@yahoo.com

    ReplyDelete