/*-------- Begin Drop Down Menu -------*/ #menubar { background: #8E8E8E; width: 840px; color: #FFF; margin: 0px; padding: 0; position: relative; border-top:1px solid #B2FFFF; height:35px; } #menus { margin: 0; padding: 0; } #menus ul { float: left; list-style: none; margin: 0; padding: 0; } #menus li { list-style: none; margin: 0; padding: 0; border-left:1px solid #1A6680; border-right:1px solid #1A6680; height:35px; } #menus li a, #menus li a:link, #menus li a:visited { color: #FFF; display: block; font:normal 12px Arial, Tahoma, Helvetica, FreeSans, sans-serif; margin: 0; padding: 9px 12px 10px 12px; text-decoration: none; } #menus li a:hover, #menus li a:active { background: #130000; /* Menu hover */ color: #FFF; display: block; text-decoration: none; margin: 0; padding: 9px 12px 10px 12px; } #menus li { float: left; padding: 0; } #menus li ul { z-index: 9999; position: absolute; left: -999em; height: auto; width: 160px; margin: 0; padding: 0; } #menus li ul a { width: 140px; } #menus li ul ul { margin: -25px 0 0 160px; } #menus li:hover ul ul, #menus li:hover ul ul ul, #menus li.sfhover ul ul, #menus li.sfhover ul ul ul { left: -999em; } #menus li:hover ul, #menus li li:hover ul, #menus li li li:hover ul, #menus li.sfhover ul, #menus li li.sfhover ul, #menus li li li.sfhover ul { left: auto; } #menus li:hover, #menus li.sfhover { position: static; } #menus li li a, #menus li li a:link, #menus li li a:visited { background: #B3B3B3; /* drop down background color */ width: 120px; color: #FFF; display: block; font:normal 12px Arial, Tahoma, Helvetica, FreeSans, sans-serif; margin: 0; padding: 9px 12px 10px 12px; text-decoration: none; z-index:9999; border-bottom:1px solid #1A6680; } #menus li li a:hover, #menusli li a:active { background: #130000; /* Drop down hover */ color: #FFF; display: block; margin: 0; padding: 9px 12px 10px 12px; text-decoration: none; } /*-------- End Drop Down Menu -------*/

Saturday, October 27, 2012

Yang ni masih setia dengan aku..


Assalamuaikum

First time berblogging via phone. Walaupun dah lama giler aku beli 4s ni, tapi baru hari ni aku aku berjaya berblogging via phone. Jangan silap faham, maksud berjaya tu bukan bermaksud sebelum ni aku cuba2 tak dapat. Tapi maksud berjaya tu maknanya sebelum ni aku tak cuba langsung. Muahahaha. Sebab aku ni buat apa2 mesti ikut mood. If mood tak datang, datang la ribut petir pun, memang tak 'gegih'. But if mood datang, tak payah pujuk2.. terus on. Like tonight, mood berblogging muncul tanpa diundang, install app ip.. terus menaip ;") So maksud berjaya tu boleh ditafsirkan bagai berjaya ubah mood. Whateverrr...

Aku sekarang ni ada kat kampung. Sapa2 yang folo aku kat fb pasti tau awat aku stay lama bebenor kat kampung. Tak payah citer la pasal operation tu, dah lapuk dah. Aku pun malas nak story. Ni aku bosan2 jer ni sebab tu mood berblogging mai balik kot.

Syok stay kat kampung time cenggini. Maksud aku musim hujan kan. Tengkujuh. Syok wooo. Hujan.. Sejukk. Syahdu. Mula la nak menggelamun. Tenung air hujan, tengok pokok-pokok, hadap orang lalu lalang atas jalan raya. Sebut pasal pokok, gambar pokok kat bawah ni adalah satu2 nya pokok yang aku tanam dan masih hidup dan setia dengan aku.





Pokok ni nama apa ntah mana aku tau. Aku ni main tanam je (dalam 4,5 tahun lepas kot). Well, memang hobi aku menanam. Tak percaya? Tau ramai yang tak percaya bila aku cakap aku ni suka menanam. Suka tauuu..Dah lama dah. Sejak zaman sekolah menengah lagi dah. Zahirnya orang tengok aku ni jenis yang suka shopping2, suka melawa, suka gedik2. Oh sungguh tidak tepat. (betul juga sebenarnya, tapi bukan 100% diri aku). Di akui aku ni malas bab2 kerja dalam rumah..tapi bab2 kerja2 luar rumah like bercucuk tanam ni aku sukaaaaa. Dulu, aku dengan cangkul memang tak dapat nak dipisahkan. Asal petang je, mesti pegang cangkul. Petang jer, pegang cangkul. Dah banyak jenis pokok aku tanam like sayur2, mempelam, nanas, jambu..macam2 lagi la. (Pokok bunga? Sorryyy!! Not my type).Tapi sayang seribu kali sayang. Pokok2 yang aku tanam hanya hidup subur if aku ada dan belai depa je. Yer la hari2 aku siram, taruk baja, gemburkan tanah dan termasuk jugak bercakap2 dengan depa ni. Yerrr, kita mesti bercakap dengan pokok, biar dia tahu kita sayang dia. Alaa, macam korang bercakap dengan kucing..sama je, makhluk Allah jugak. Tapi hidup aku ni banyak tak menetap kat kampung. Bahkan banyak merantau ke KL dari stay kat kampung. Maklum la, asyik belajar je tak habis2. Lepas diploma, sambung degree, then sambung master. Tak cukup dengan master, sambung phd plak. Macam mana mau stay kat kampung. Cuba ko cakap?? Susah tau. So bila banyak merantau ni, tak stay dengan pokok2 kesayangan aku tu, tak belai depa mula la depa merajuk. Dan akhirnya lepas satu2 mati menyembah bumi. Sedih tau. Serious sedih. Yang satu2 nya still setia dengan aku yang ni je la. InsyaAllah lepas habis phd nanti, aku akan kembali menanam. InsyaAllah..



Sekian!



No comments:

Post a Comment