/*-------- Begin Drop Down Menu -------*/ #menubar { background: #8E8E8E; width: 840px; color: #FFF; margin: 0px; padding: 0; position: relative; border-top:1px solid #B2FFFF; height:35px; } #menus { margin: 0; padding: 0; } #menus ul { float: left; list-style: none; margin: 0; padding: 0; } #menus li { list-style: none; margin: 0; padding: 0; border-left:1px solid #1A6680; border-right:1px solid #1A6680; height:35px; } #menus li a, #menus li a:link, #menus li a:visited { color: #FFF; display: block; font:normal 12px Arial, Tahoma, Helvetica, FreeSans, sans-serif; margin: 0; padding: 9px 12px 10px 12px; text-decoration: none; } #menus li a:hover, #menus li a:active { background: #130000; /* Menu hover */ color: #FFF; display: block; text-decoration: none; margin: 0; padding: 9px 12px 10px 12px; } #menus li { float: left; padding: 0; } #menus li ul { z-index: 9999; position: absolute; left: -999em; height: auto; width: 160px; margin: 0; padding: 0; } #menus li ul a { width: 140px; } #menus li ul ul { margin: -25px 0 0 160px; } #menus li:hover ul ul, #menus li:hover ul ul ul, #menus li.sfhover ul ul, #menus li.sfhover ul ul ul { left: -999em; } #menus li:hover ul, #menus li li:hover ul, #menus li li li:hover ul, #menus li.sfhover ul, #menus li li.sfhover ul, #menus li li li.sfhover ul { left: auto; } #menus li:hover, #menus li.sfhover { position: static; } #menus li li a, #menus li li a:link, #menus li li a:visited { background: #B3B3B3; /* drop down background color */ width: 120px; color: #FFF; display: block; font:normal 12px Arial, Tahoma, Helvetica, FreeSans, sans-serif; margin: 0; padding: 9px 12px 10px 12px; text-decoration: none; z-index:9999; border-bottom:1px solid #1A6680; } #menus li li a:hover, #menusli li a:active { background: #130000; /* Drop down hover */ color: #FFF; display: block; margin: 0; padding: 9px 12px 10px 12px; text-decoration: none; } /*-------- End Drop Down Menu -------*/

Sunday, April 18, 2010

Hari ini dalam sejarah...


Sekarang pukul 11.59 p.m, 18/4/2010 bersamaan hari Ahad. Lagi satu minit nak menginjak ke hari esok..Eh (tgk jam) dah masuk hari esok pun...Fuhhh..Berakhirnya juga hari ni. Hari yang betul2 bersejarah. That why aku ambik masa sket ni tuk coretkan jugak sumthing.. Untuk jadi kenang-kenangan dan peringatan.Tp aku x leh citer the whole story, coz aku aku masih berbaju kurung ofis yang aku sarung dr pagi td. Melekit2 badan ni. So, I just short cut je or lebih tepat buat dlm flow chart je. Senang. Here the story begin.....kisahnya bermula pada petang hari...


Pagi: Cam biasa masuk ofis lewat + terhegeh2. Dah la x pergi perhimpunan bulanan tuk kali ke berapa ntah..Serius aku hilang ingatan jap.
*
*
*
*
*
*
Tgh hari: Buat keje cam biasa plus call sorang mamat ni tuk dating petang ni. Set time and venue (Eh jap dia bukan pakwe aku, tp guna word dating je la. Senang). Dari semlm duk berjanji nak dating, tp aku asyik bz je. Dah la 1st time ni nak dating. So ari ni terpaksa tunaikan. Repeat yer, 1st time dating.
*
*
*
*
*
Setel keje pukul 6. Bergegas mcm ribut ke tempat yang dipersetujui untuk 1st date. X pergi jauh pun. Dekat je ngan opis aku. Jimat masa dan tenaga.
*
*
*
*
*
Running our 1st date (geli aku)..hahaha..Ok2..serius! We all chat mcm biasa. Pot pet pot pet. Bincang2, ckp2, gurau2, bla bla bla...dah pukul 7 lebih. So masa tuk balik.
*
*
*
*
Keluar kedai
*
*
*
*
This guy mcm blur tiba2.. Tiba2 terpacul dr mulut dia.. "Mana kereta sy???"
*
*
*
*
Aku masih mcm----> Buat2 gelak manja bajet dia bergurau. (Sengal aku ni..Geli pun ada)
*
*
*
*
"Serius kereta sy xde. Td sy park kat sini" ** Dia masih memegang kunci**. Aku dah cuak..Tp aku pulak yg blur. "Awak biar betul ni?" Masih dlm kepala hotak ni dia nak main2..Sbb nya kereta dia rupa mcm mana pun aku x tau. Lg pun mana la tau dia nak masuk kan aku dlm rancangan Wakanabeb ke? (Sengal tahap dewa aku ni). Then tetiba dia ckp, "awak jom g balai..kita buat report". Yer! SEKARANG AKU PERCAYA. JOM!
*
*
*
*
Ke balai polis Gong Badak. Buat report.. Lama plak kat c2. Nak dekat pukul 8 baru setel. Padahal xde org lain pun yg buat report. Apa punya system daa..Time ni dia dah x senang duduk.. Ckp pun dah x betul. Sian aku tgk. Nak gosok2 nak tenangkan dia pun x boleh sbb bukan muhrim..Tgk je la..Tiup kata2 penenang je la yg boleh.. 2 pun ntah apa2 yg terpacul dr mulut aku. Sungguh tidak menenangkan keadaan.
*
*
*
*
Hantar dia balik umah dia. Dia nak solat then lps tuh kena pg IPD Kuala Terengganu nak setelkan report (ntah brp panjang punya report). Lps hantar dia aku balik umah aku, coz aku pun terkejar2 nak solat. Tp on da way nak balik tuh sempat dia tanya aku kenal x mana2 "bijak pandai" yg guna cara Islam yang boleh tgk2 kereta dia sebelum terlambat. Kebetulan mak aku baru kehilangan duit 2 3 hari lps.. So mmg tgh deal la dgn sorang bijak pandai ni. So aku pun rekemen la kat dia. Dia kata boleh x teman kan dia pegi jumpa bijak pandai ni lps dia setelkan report kat IPD. Aku kata no hal. Nanti nak tanya mak. (Tp aku ada 2nd date mlm ni. Tp jugak x kan aku nak abaikan dia dlm keadaan mcm ni..Sungguh tidak berperkemanusiaan). Xper..apa2 hal balik solat dulu.
*
*
*
*
Balik umah solat. Citer kejadian kat mak aku..Then tanya pasal nak jumpa bijak pandai tuh. Mak aku ckp no hal. Boleh je bawakkan. Aku tanya mak aku, aku kena ikut skali ke? Mak kata x payah la.. Biar abg aku yg temankan dia. (So, aku boleh dating lagi mlm ni..hehe...Eh jap...yg ni bukan dating..Ni nak jumpa my beloved friend yg byk berjasa ngan aku, Anip). Then, aku ckp kat dia sory, aku xleh temankan..Ada hal yg x boleh dielakkan. (Menipu sunat, sorry la aku dah berjanji ngan anip). Tp abg aku akan bawakkan pegi jumpa bijak pandai tuh.
*
*
*
*
Anip dtg bawak merz lama bapak dia yg sungguh kelakar (aku x de niat nak kutuk ek anip). Tp serius kelakar. Nak tergolek2 aku tgk. Dah naik lagi nak tergolek..Sungguh antik dan klasik. Dah la aku masih berbaju kurung. Mcm zaman 60an je aku rasa.
*
*
*
*
Sampai kedai air buah. Nak dating kat sini. Kat sini pun kete anip buat lawak. Xjumpa punat nak padam lampu la..Nak kunci kete x boleh la (Ada gaya kunci pintu rumah, serius!). Ada la dlm 5minit duk berdiri nak selesaikan masalah sebelum masuk kedai. Nak gugur jantungku kete anip buat lawak. Bab nak padamkan lampu mmg x leh blah. Siap call bapak dia tanya mcm mana nak padam...hahah. Alkisahnya, Mula2 dia nak pegi kedai yg aku pegi yg 1st date td. Aku ckp jangannnnnn.. X mo dah.. " Kekgi kete mg plok ilang"..
*
*
*
*
(Dlm duk dating ngan anip, tp masih memikirkan mcm mana la ngan mamat td? Sian hilang kete 1st date ngan aku. Tp aku tau dia tgh jumpa ngan bijak pandai ni sbb abg aku tlg teman kan. Harap2 kereta dia selamat lg la. Bukan niat aku nak menggatal ngan lelaki lain. Tp apa la aku blh tolong?
*
*
*
*
Setel 2nd date. Nasib baik kete anip masih ditempat yg asal. Huhu. On da way nak balik mak aku call. " Dah balik lum ni? Kalau boleh balik skrg la.. Cepat sket ..ada hal". Aku dah cuak..Serius! Hal apa plak ni..Serius rasa mcm darah xde kat muka..Nak suruh anip drive laju2 pun paham2 je la kete dia..huhu
*
*
*
*
Sampai umah. Tgk kete byk2 kat laman. Apa kes ni? Terus tuju tempat yg sepatutnya. Rupa2 my 1st date ada kat umah aku tuh. (Abis kantoi aku kuar ngan anip). Dgn adik bradik dia skali. Dlm kepala hotak aku: apa hal plak ni? Abg aku ckp, bijak pandai ckp, ada org dengki ngan dia..Dengki sbb nampak aku kuar dgn dia. Ppuan punya angkara. Ppuan ni upah org curik kete dia? Bukan curik yg betul2 nak curik. Tp curik nak main2..Dlm kata lain..Khianat sbb dengki. (Sbb 2 mak aku suh balik cepat2 coz bimbang keselamatan aku...ooo) Kepala aku set: Adoilaaa...xkan la ppuan ni dengki ngan aku.. Helo...Ni 1st time tau aku kuar ngan dia. Sblm ni sumpah x pernah. Lg pun aku baru je kenal2 g2 ngan dia, wpun family aku ngan dia dah lama kenal. Tp kenal2 g2 je. Dlm hati aku jugak terdetik: ganaznya ppuan ni, siap boleh upah org curik kereta. Giler! Pas 2 ada jugak hati aku terdetik: Byk scandal mamat ni nih...siap ada org blh dengki. Mcm2 bermain kat otak ni. Lantak la..aku bukan awek dia. Lg pun aku x tau nak percaya ke x kata2 bijak pandai tuh. Kan? Mcm mana la bijak pandai ni boleh tahu aku kuar ngan dia, sbb this guy ckp dia xde pun bg tau. Musykil!
*
*
*
*
*
Conclusionnya: Harus/Wajib/Sunat kan aku dating lg ngan this guy? (This guy refer to my 1st date, not anip. Anip mmg akan aku date sampai bila2..Eh jap, akan stop bila salah seorang dah kawen). Ur opinion is really appreciate.
*
*
*
*
Dan skrg aku mengadap laptop mencoretkan pengalaman aku hari ni.. Dah aku nak mandi. Serius betul2 sejarah ari ni. Kesian mamat tuh. 1st date ngan aku dah hilang kete. Anda kat luar, ada brani nak date ngan sy? hehe..*kidding.





p/s: Aku x rasa ada gaya flow chart. Kan?

No comments:

Post a Comment