/*-------- Begin Drop Down Menu -------*/ #menubar { background: #8E8E8E; width: 840px; color: #FFF; margin: 0px; padding: 0; position: relative; border-top:1px solid #B2FFFF; height:35px; } #menus { margin: 0; padding: 0; } #menus ul { float: left; list-style: none; margin: 0; padding: 0; } #menus li { list-style: none; margin: 0; padding: 0; border-left:1px solid #1A6680; border-right:1px solid #1A6680; height:35px; } #menus li a, #menus li a:link, #menus li a:visited { color: #FFF; display: block; font:normal 12px Arial, Tahoma, Helvetica, FreeSans, sans-serif; margin: 0; padding: 9px 12px 10px 12px; text-decoration: none; } #menus li a:hover, #menus li a:active { background: #130000; /* Menu hover */ color: #FFF; display: block; text-decoration: none; margin: 0; padding: 9px 12px 10px 12px; } #menus li { float: left; padding: 0; } #menus li ul { z-index: 9999; position: absolute; left: -999em; height: auto; width: 160px; margin: 0; padding: 0; } #menus li ul a { width: 140px; } #menus li ul ul { margin: -25px 0 0 160px; } #menus li:hover ul ul, #menus li:hover ul ul ul, #menus li.sfhover ul ul, #menus li.sfhover ul ul ul { left: -999em; } #menus li:hover ul, #menus li li:hover ul, #menus li li li:hover ul, #menus li.sfhover ul, #menus li li.sfhover ul, #menus li li li.sfhover ul { left: auto; } #menus li:hover, #menus li.sfhover { position: static; } #menus li li a, #menus li li a:link, #menus li li a:visited { background: #B3B3B3; /* drop down background color */ width: 120px; color: #FFF; display: block; font:normal 12px Arial, Tahoma, Helvetica, FreeSans, sans-serif; margin: 0; padding: 9px 12px 10px 12px; text-decoration: none; z-index:9999; border-bottom:1px solid #1A6680; } #menus li li a:hover, #menusli li a:active { background: #130000; /* Drop down hover */ color: #FFF; display: block; margin: 0; padding: 9px 12px 10px 12px; text-decoration: none; } /*-------- End Drop Down Menu -------*/

Thursday, December 27, 2012

Hari ini



Assalamualaikummm



Tatapan pertama haruslah gambar owner blog. Walaupun gambar dalam jamban, apa gue fedulik. Kihkih.  Udoh bebenor jamban UPM ni. Tak semengah. Tapi jamban ni la yang aku duk hadap hari-hari. Nak pi jamban cun terpaksa turun naik tangga. Eh, apa citer pasal jamban ni. 

Ni gambar aku petang tadi sebenarnya. Habis lab awal sket hari. Mula-mula tu cam aku terpikir jap, nape macam settle awal jer keje aku hari ni. Kul 5 dah siap galas beg. Oh rupanya sebab aku tak payah basuh segala mak nenek glasware hari ni (kalau basuh konpem paling kurang setengah jam). Macam mana nak basuh, experiment tu kena bawak untuk hari esok. Esok baru boleh timbang. Kalau aku tersalah basuh hari ni, alamatnya tak de la kesinambungan untuk esok hari. 

Dah pernah tersalah dah pun..sob sob...

Experiment yang sama, ralik-ralik aku duk wat lab, rasa dah settle semua..sedap-sedap je terus humban semua masuk sinki. Duk bilas-bilas, korek-korek alat radas, tiba-tiba baru terpikir.."kenapa aku pegi basuh?? Masih boleh diguna untuk sambung next analysis" Terpana jap aku kat sinki. Tapi menangis air mata darah pun tak de guna.

Sudahnya repeat lab..gitu la nasib...

So, tadi settle awal, sempat bermesra dalam jamban. Cubaan untuk menghiburkan diri sendiri. 

Then, time drive nak balik, rasa macam tak syok je balik rumah awal-awal. So, instead of belok kanan balik rumah, terus press minyak masuk Mines. Dekat je. Tengok-tengok la apa yang patut. Mana tau ada nak beli something..


Yup.. memang ada pun. Teringat yang kawan baik aku dah beranak anak lelaki dalam sebulan yang lepas (oh, bini dia yang beranak sebenarnya, bukan dia). Sampai sudah aku tak jenguk-jenguk lagi. Memang boleh harap la ini kawan. Dah la kenduri kawen dia aku tak pegi. So, tak kan la dah dapat anak pun aku nak buat bodo lagi. Nasib baik la kawan aku ni lelaki. Kalau pompuan konpem dah lama merajuk dengan aku. 

So, time teringat ni cepat-cepat beli something untuk anak dia. Karangkan ntah bila ingatan aku datang balik. Baik rembat terus.


Beli 2 helai t-shirt budak. Nak beli seluar budak mahal bebenor. Seratus lebih. So, aku sebagai kawan yang sayang duit or boleh dikatakan kedekut...rembat 2 baju je. Jimat duit aku. Seluar pandai-pandai la beli sendiri. Hahaha.. Redha je la wahai kawan dapat kawan macam aku ni. 


Ni pun ntah bila la aku dapat jenguk dia ni. Harap-harap ujung minggu ni aku free. 



 Juga disudahi dengan gambar tuan tanah. Sekian.



No comments:

Post a Comment