/*-------- Begin Drop Down Menu -------*/ #menubar { background: #8E8E8E; width: 840px; color: #FFF; margin: 0px; padding: 0; position: relative; border-top:1px solid #B2FFFF; height:35px; } #menus { margin: 0; padding: 0; } #menus ul { float: left; list-style: none; margin: 0; padding: 0; } #menus li { list-style: none; margin: 0; padding: 0; border-left:1px solid #1A6680; border-right:1px solid #1A6680; height:35px; } #menus li a, #menus li a:link, #menus li a:visited { color: #FFF; display: block; font:normal 12px Arial, Tahoma, Helvetica, FreeSans, sans-serif; margin: 0; padding: 9px 12px 10px 12px; text-decoration: none; } #menus li a:hover, #menus li a:active { background: #130000; /* Menu hover */ color: #FFF; display: block; text-decoration: none; margin: 0; padding: 9px 12px 10px 12px; } #menus li { float: left; padding: 0; } #menus li ul { z-index: 9999; position: absolute; left: -999em; height: auto; width: 160px; margin: 0; padding: 0; } #menus li ul a { width: 140px; } #menus li ul ul { margin: -25px 0 0 160px; } #menus li:hover ul ul, #menus li:hover ul ul ul, #menus li.sfhover ul ul, #menus li.sfhover ul ul ul { left: -999em; } #menus li:hover ul, #menus li li:hover ul, #menus li li li:hover ul, #menus li.sfhover ul, #menus li li.sfhover ul, #menus li li li.sfhover ul { left: auto; } #menus li:hover, #menus li.sfhover { position: static; } #menus li li a, #menus li li a:link, #menus li li a:visited { background: #B3B3B3; /* drop down background color */ width: 120px; color: #FFF; display: block; font:normal 12px Arial, Tahoma, Helvetica, FreeSans, sans-serif; margin: 0; padding: 9px 12px 10px 12px; text-decoration: none; z-index:9999; border-bottom:1px solid #1A6680; } #menus li li a:hover, #menusli li a:active { background: #130000; /* Drop down hover */ color: #FFF; display: block; margin: 0; padding: 9px 12px 10px 12px; text-decoration: none; } /*-------- End Drop Down Menu -------*/

Saturday, November 17, 2012

Feeling muda...



Assalamualaikum


Semalam lepas habis lab aku and family terjah Alamanda. Tak ada tujuan pun. Saja-saja je wat hilang boring. Plus bawak mak and adik aku ni jalan-jalan. Mak aku ni tak pernah ke Alamanda. Selalunya if datang KL mesti pergi Sogo. Kejap kejap Sogo. Macam tak ade tempat lain. Paling tak pun SACC Mall Shah alam (sebab area rumah makcik aku). Biasa lah...warga Terengganu ni kalau datang KL suka norr masuk Sogo (warga agak berusia esp). Apa yang best pun aku tak tau daaa. 

Tapi lama pulak mak aku ni duk membelek-belek baju. Jenuh menunggu..aku and adik aku pun apa lagi. Phone kat tangan. Barang-barang display cantik je depan mata. Camwhore ler jawabnya.


 Adik aku la ni yang start. Awalnya sopan je kakak dia duduk menunggu. Tak ada gangguan. Aman. Skali minah ni datang. Try topi la, try spec mata la. Tergugat jugak iman kakak dia ni.


 Bila kakak dia join sekaki, tak ada nyer nak post beradap. Pendek kata bila depan camera memang tak ada adap. Gini lah jadinya..



 Dengan topi


 Dengan spec



 Feberet pic of the day (kiri). Feeling gaya artis tak sedar diri je. Tag harga pun 'cokeng' agi.


Ok..dah takat ni je gambar. Orang tengok aku duk posing aku wat bodoh je. Lantak la...


Ohh, sebenarnya aku nak story pasal baju yang aku pakai dalam pics2 di atas. Setiap kali aku pakai baju ni, ada ajer 2, 3 tangan yang datang membelek sentuh-sentuh baju aku ni. Tanya beli kat mana and belek2 cantuman baju aku ni. Nak kata cantik, rasanya tak pun. Biasa-biasa je. Nak kata mahal memang menyimpang ah. Korang rasa berapa rial aku beli baju ni? Aku beli masa pegi hatyai berbulan yang lepas. Selai adalah 100 bath. 100 bath itu adalah bersamaan dengan 10 hengget! Yer, 10 hengget sahaja baju aku ni yer kawan-kawan. Tengok pun dah tahu murah. 

Tapi yang membuatkan orang macam curious nak belek-belek baju aku ni maybe sebab nak tahu design bahgian atas dengan bawah baju murah aku ni bercantum ke tidak. Unik ke? Yer..memang tidak bercantum. Asing-asing. Asalnya aku just beli baju belang-belang kuning tu je. Tapi baju tu kan senteng nak mampus. Karangkan kalau aku sarung baju tu je, mau nampak lurah bontot bila aku duk tertonggeng. Tak pun, bila angkat tangan konpem nampak pusat berkarat. Tak pasal-pasal Britney Spears jeless.

So, haruslah mencari alternative lain. Bernasib baik terjumpa pulak sleeveless hitam time jalan-jalan tak tentu pasal kat Mines. Kat bahgian bawah baju ni plak bukan yang jenis normal stright cut je. Design berombak-ombak (ke ada term yang sesuai tuk design macam ni, sorry la moi tak ikut trend). So, memang perfect combination tuk baju hatyai murah aku tuh. Pakai yang sleeveless hitam kat dalam, then sarung baju murah kat luar. Bila pakai jadi lah seperti di atas.  

So far sejak kembali bergelar student ni memang aku suka sangat pakai baju-baju cenggini. Feeling-feeling muda gitu. Eh, bukan aku perasan tau. Tapi ramai betul yang ternganga bila aku bagi tau my real age. Ramai yang x cayer I am actually 30 years old. Ada yang ingat aku tipu. Ada yang agak umo aku 23. Giler muda ko. Agak-agak ah kalau nak ambik hati pun. (Eh, orang puji muda pun marah).

Aku rasa selain aku ni active tak bertempat. Suka terkinja-kinja. Factor lain maybe because of cara pemakaian aku. Yer la, dulu waktu aku keje konpem masuk opis pakai baju kurung. Kalau tak baju kurung pun office wear yang aku yakin membuatkan aku (kita?) more matured. Tak gitu? Tapi factor utama aku rasa sebab status aku as student. Aku tak tau ah kenapa. Tapi tittle student memang buat aku feels young. Seriously. Padahal tak sedar diri. Bukannya diploma student. Tapi aku rasa sapa-sapa yang bergelar student sedikit sebanyak akan merasai feeling ni. Cuma maybe aku terlebih feeling. Ramai kawan-kawan aku cakap cenggitu. But once aku masuk keje balik esok-esok confirm hari pertama bekerja terus rasa matured (tak sampai hati nak sebut tua). Ala, macam aku tak pernah rasa. Life aku ni kan memang lompat-lompat. Kejap student, kejap kerja..then student balik..pah tu kerja balik. Perbezaanya memang ketara.

Tak caya? Moh kita sambung belajar. Jadi student. Kihkih..But make sure Full time. Tak main la part time part time ni. The feeling is not there!

Sekian!



2 comments:

  1. sempoi jer baju.... koh koh koh

    betul betul betul... teringin gak nak sambung belajo sepenuh masa... belom dapat celah lagi...


    hiks

    ReplyDelete
  2. Heheheh...ku doakan kamu moga dapat sambung belajar one day...Insyaa Allah...

    ReplyDelete