/*-------- Begin Drop Down Menu -------*/ #menubar { background: #8E8E8E; width: 840px; color: #FFF; margin: 0px; padding: 0; position: relative; border-top:1px solid #B2FFFF; height:35px; } #menus { margin: 0; padding: 0; } #menus ul { float: left; list-style: none; margin: 0; padding: 0; } #menus li { list-style: none; margin: 0; padding: 0; border-left:1px solid #1A6680; border-right:1px solid #1A6680; height:35px; } #menus li a, #menus li a:link, #menus li a:visited { color: #FFF; display: block; font:normal 12px Arial, Tahoma, Helvetica, FreeSans, sans-serif; margin: 0; padding: 9px 12px 10px 12px; text-decoration: none; } #menus li a:hover, #menus li a:active { background: #130000; /* Menu hover */ color: #FFF; display: block; text-decoration: none; margin: 0; padding: 9px 12px 10px 12px; } #menus li { float: left; padding: 0; } #menus li ul { z-index: 9999; position: absolute; left: -999em; height: auto; width: 160px; margin: 0; padding: 0; } #menus li ul a { width: 140px; } #menus li ul ul { margin: -25px 0 0 160px; } #menus li:hover ul ul, #menus li:hover ul ul ul, #menus li.sfhover ul ul, #menus li.sfhover ul ul ul { left: -999em; } #menus li:hover ul, #menus li li:hover ul, #menus li li li:hover ul, #menus li.sfhover ul, #menus li li.sfhover ul, #menus li li li.sfhover ul { left: auto; } #menus li:hover, #menus li.sfhover { position: static; } #menus li li a, #menus li li a:link, #menus li li a:visited { background: #B3B3B3; /* drop down background color */ width: 120px; color: #FFF; display: block; font:normal 12px Arial, Tahoma, Helvetica, FreeSans, sans-serif; margin: 0; padding: 9px 12px 10px 12px; text-decoration: none; z-index:9999; border-bottom:1px solid #1A6680; } #menus li li a:hover, #menusli li a:active { background: #130000; /* Drop down hover */ color: #FFF; display: block; margin: 0; padding: 9px 12px 10px 12px; text-decoration: none; } /*-------- End Drop Down Menu -------*/

Thursday, November 1, 2012

Lindungi diri andaaaa....


Asslamualaikum..

Sambil kunyah orange sunkist sambil menaip sambil berfesbuk tapi TIDAK sambil bukak slide apatah lagi sambil baca journal. Sejak aku operate sebulan yang lepas (30 hari ++) tak pernah aku miss makan orange sunkist dalam sehari. Okey tipu. Aku pernah miss. Tapi sehari je. So, tolak satu hari tu, memang hari2 aku kunyah buah oren ni. Dah orang kata oren baik tuk orang lepas operate. Bukan sorang dua yang kata. So, aku bedal je la hari2. Lagi pun benda nature, tak de la takut nak bedal hari-hari. Klu supplement ke or ubat apa2 ke memang aku jenis penakut nak try. Aku lebih suka tengok bukti 10 orang depan aku elok dulu, baru aku try. Tu pun kalau terbukak pintu hati.hahaha.

Okey, sebenarnya aku baru lepas register insurance ni. Register ke orang panggil? Ke sign up? Eh ke daftar? Tak ke sama? Lantak lah. Rasanya ni baru betul-betul aku daftar insurance sambil dengar penerangan panjang lebar. Sebelum ni aku dah ada dua insurance. Tapi dua2 aku daftar sambil lewa. Bukan salah agent insurance tu, tapi salah aku sendiri. Aku tak nak dengar pun penerangan depa tuh. Aku ambik insurance aim sbb nak simpan duit. Bodoh kan? Ya bodoh aku tau.. Hahaha. So, padan muka aku!

Bila dah terkene dan tergadah macam ni bertambah-tambah la padan muka aku. Bila datang penyakit dan guna duit banyak baru la terasa. Phuiiii.. Baru nak betul2 daftar insurance untuk pelindungan kan. Sebelum ni insurance apa ntah aku ambik. Tak ambik peduli pun. So, operation aku bulan lepas as pengajaran la. Tak pe, tak payah pikir sangat pasal duit. Duit datang dan pergi. Tak guna untuk cost operation, mesti abis bab lain. Kannn? Cuma agak kecik hati bila duit tu tak dapat dihabiskan untuk beli kasut dan baju. Eh..

Mau tak kecik hati. RM 8K terpaksa dihabiskan untuk keluarkan cyst seketul. Memanglah kalau buat kat gomen dapat free. Kan free kan? Aku ni mmg blur2 bab2 macam ni. Maklumla first time aku sakit dan masuk spital. Sebab tu sebelum ni aku tak sedar diri bab2 kepentingan insurance ni. About spital gomen, dah macam2 kan kita dengar pasal service depa kan. So, aku tak sanggup terkena kat aku walaupun belum tentu terkena kat aku. So, aku rela berhabis duit awal2. Bertitik tolak dari kes ni, aku ambik as pengajaran. Terus daftar BSN prudential insurance. 




Mungkin jugak aku ni terlebih insaf. Aku daftar insurance bukan tuk aku sorang. Langsung dengan adik aku skali (nasib baik adik aku sorang je). Malang tidak berbau (macam kes aku la). So, better ambik protection awal2. Adik aku ni still belajar lagi. So sah2 aku la yang kene bayar kat dia bulan2. Tak pe, aku dah buat perjanjian ngan dia as below:

Me: Anah, kakce nak ambik insurance tuk anah..boleh berjanji ngan kakce dok?
My sis: Insurance tu apa? (nampaknya adik aku lagi bengap dr aku)..ambik la..nak janji apa?
Me: Janji jadi kuli kakce. Whatever kakce suruh kene buat...
My sis: Yer la! yer la!..

YESSS!!! adik aku mmg terbaik. Tak banyak soal. Sesuai jadi adik aku tuk kakak dia yang pemalas ni. Aku ni bila hantu malas aku datang kesian adik aku. Even nak tukar channel tv pun aku suruh dia..padahal remote tv depan mata. Haahahha...

So, kawan2 di luar sana. Yang mana tak ada insurance lagi tu, cepat2 la ambik as perlindungan. Kalau anda tahan dengan kerenah gomen hospital, tak pe..Di persilakan tak ambik.

Ok, aku nak ambik hati aku tuk belek2 journal pulak. Dah lama hati aku ni terasa hati ngan diri aku sendiri. Sekian!




No comments:

Post a Comment