/*-------- Begin Drop Down Menu -------*/ #menubar { background: #8E8E8E; width: 840px; color: #FFF; margin: 0px; padding: 0; position: relative; border-top:1px solid #B2FFFF; height:35px; } #menus { margin: 0; padding: 0; } #menus ul { float: left; list-style: none; margin: 0; padding: 0; } #menus li { list-style: none; margin: 0; padding: 0; border-left:1px solid #1A6680; border-right:1px solid #1A6680; height:35px; } #menus li a, #menus li a:link, #menus li a:visited { color: #FFF; display: block; font:normal 12px Arial, Tahoma, Helvetica, FreeSans, sans-serif; margin: 0; padding: 9px 12px 10px 12px; text-decoration: none; } #menus li a:hover, #menus li a:active { background: #130000; /* Menu hover */ color: #FFF; display: block; text-decoration: none; margin: 0; padding: 9px 12px 10px 12px; } #menus li { float: left; padding: 0; } #menus li ul { z-index: 9999; position: absolute; left: -999em; height: auto; width: 160px; margin: 0; padding: 0; } #menus li ul a { width: 140px; } #menus li ul ul { margin: -25px 0 0 160px; } #menus li:hover ul ul, #menus li:hover ul ul ul, #menus li.sfhover ul ul, #menus li.sfhover ul ul ul { left: -999em; } #menus li:hover ul, #menus li li:hover ul, #menus li li li:hover ul, #menus li.sfhover ul, #menus li li.sfhover ul, #menus li li li.sfhover ul { left: auto; } #menus li:hover, #menus li.sfhover { position: static; } #menus li li a, #menus li li a:link, #menus li li a:visited { background: #B3B3B3; /* drop down background color */ width: 120px; color: #FFF; display: block; font:normal 12px Arial, Tahoma, Helvetica, FreeSans, sans-serif; margin: 0; padding: 9px 12px 10px 12px; text-decoration: none; z-index:9999; border-bottom:1px solid #1A6680; } #menus li li a:hover, #menusli li a:active { background: #130000; /* Drop down hover */ color: #FFF; display: block; margin: 0; padding: 9px 12px 10px 12px; text-decoration: none; } /*-------- End Drop Down Menu -------*/

Monday, November 5, 2012

Ubi naik flight


Assalamualaikum..


Damai petang ni. Redup jer. Orang Terengganu panggil Jo-ong (sebut betul2 yer.. Tak pandai sebut sila cari cekgu). 

Lagi beberapa jam nak balik KL. Errrr i mean balik Serdang. Flight pukul 9.20 pm. Harap la tak delay tak apa. If delay lewat la sampai rumah. Biasanya hampir pukul 12 malam akan sampai rumah sewa if tak delay. Kalau delay tak tahu la pukul berapa sampai sana. Tapi sejak aku menggunakan Air Asia as pengangkutan tetap aku berulang-alik KL-Terengganu, Terengganu-KL jarang sangat-sangat flight aku delay. Seingat aku 2 kali je kot delay. Tu pun tak lama dalam setengah jam jer. Ok lah tu.. Tak kisah sangat.

Cuma sekarang kan musim hujan. So, tau2 la kalau musim hujan ni kadang2 kapal terbang tak boleh nak landing la, tak boleh nak naik la.. Nauzubillahhh.. Moga malam ni smooth je..


Sample aku - 10 kilo


Sebut pasal balik ke UPM ni, gambar kat atas ni akan aku hangkut sekali malam ni. 10 kilo engko..In case ada yang tertanya-tanya apakebenda ni? Ini la sample ujikaji aku. Research aku. Study aku sepanjang phd ni. Ubi badak. Sesetengah orang panggil ubi besar. Aku pulak panggil Diocorea alata L. Caitttt, poyoo...muahhahhaha..Yang pasti ubi ni kat pantai timur area Kelantan or Terengganu memang femes. Tang pantai barat nun biasanya orang tak kenal sangat. Kebanyakkannya la.. Based on kawan2 yang aku tanya la. Tapi kan, sebenarnya aku sendiri pun tak kenal dan tak tahu kewujudan ubi ni sampai la aku terpaksa guna ubi ni as my sample research. Padahal aku pure Terengganu. Muahhahaha..Kata kat orang, diri sendiri pun sama je. Lagi teruk ada la..

Errmmm..ada ke yang pikir macam mana aku nak angkut ubi 10 kilo ni? Dengan luggage aku lagi. Campur2 mau 20 kilo. Aku kan tak boleh angkat benda berat2 buat sementara waktu ni. Ikutkan dulu semua kerja angkut mengangkut ni aku buat sendiri je. Memang dah biasa sangat. Aku rasa aku ni ketegori independent la. Aku tak mau nyusahkan orang. Angkut sendiri je. Maklumlah, pakwe pun takde nak mintak tolong, apatah lagi suami..Hahaha..Konon sadis la tu..

Tapi betul, aku memang independent bab2 macam ni. Memang dah biasa berkeseorangan. Buat keje sorang2. Contoh macam ni la. Angkut barang dari Terengganu ke rumah sewa. Dari rumah sewa angkut pulak ke lab. Lab aku tu pulak bukannya ground floor. Tapi dulu aku happy je buat keje macam ni. Tak kisah pun. But not now. Dengan condition aku sekarang yang tidak mengizinkan. Tapi jangan risau (ada ke yang risau?)...kan aku dah bagi tau dah hari tu, mak aku, adik aku and abang aku akan join skali malam ni. So, tugas angkut-mengangkut serah kat abang aku jer Aku?...relakkss jer la. Mak aku kalau nampak aku angkat benda2 berat sket je sekampung bisingnyer.. Tapi memang patut bising ponnnn...heheh



If ada yang tertanya-tanya macam mana rupa ubi badak ni. Ni haaa... gini la rupanya. Besar segedebuk macam badak. Sebab tu panggilannya pun sedemikian rupa...kihkih

Lupa nak bagi tahu.. dulu, kemain payah aku nak cari sample ubi badak aku ni. Selain payah sebab ubi ni bermusim (musim hujan beranak pinak la dia), juga payah sebab tak tahu kat mana exact lokasi yang jual ubi ni secara tetap. Jenuh mencari..pasar payang, pasar manir bla bla bla...Ada tu mmg ada, tp sikit2 je. Tak boleh borong banyak2 macam sekarang. Tapi sekarang tidak lagi. Aku dah tau mana nak cekau. 

Korang boleh bajet tak kat mana? Yerr..Rupa-rupanya depan rumah aku je ada sorang pakcik ni tanam. Yer, DEPAN RUMAH AKU JER!!!

Giler la..selama ni berpusing aku cari sources ubi. Tak sangka depan rumah aku je ada orang tanam. Sungguh tak celik mata. Yer la, ubi kan beranak-pinak dalam tanah..Dah dalam tanah mana nak nampak. Kalau dia berbuah macam pisang tu senang la pulak nak detect. *Self Defence*..muahhahaha..



No comments:

Post a Comment